Piotrek_EPKK |
Wysłany: Wto 21:13, 14 Lip 2009 Temat postu: |
|
No to mam nadzieję, że samoloty, które ostatnio tam trafiły nie skończą tak jak te poprzednie
Uzupełnie jeszcze ten spis kilkoma faktami:
SP-SAP i SP-SFE to śmigłowce ex. Heliseco ze Świdnika.
A'propos opowiem wam niezłą ciekawostkę dotyczącą SP-SAP. Śmigłowiec ten mimo, że marnie skończył to zapisał się na stałe w kinomatografii, a konkretnie u fanów Bonda Pamiętacie flim "Wszystko dla Twoich Oczu" z 1981 roku? Podczas finałowej sceny w klasztorze w Grecji przylatuje radziecki Generał, aby odebrać tajny komputer wykradziony brytyjczykom. Rzeczony wojskowy przylatuje na miejsce... śmigłowcem Mi-2 o rejestracji 8P-8AP. Oczywiście specjalnie zaminiono S na 8 poprzez naklejenie nalepek. I tak oto nas śmigłowiec SP-SAP został rozszyfrowany... Szkoda, że został tak "pogromiony"...
Wypowiem się jeszcze co do wojskowych:
Mi-2 "4040" s/n 544040035, rok produkcji 1972. Była to wersja Sz
czyli dwuster. od początku, aż do rozwiązania służył w 47 Pułku Śmigłowców Szkolnych, Nowe Miasto nad Pilicą. Do Szkoły PSP trafił około 2000 roku kiedy to zlikwidowano jednostkę, a nieprzydatny sprzęt złomowano.
Mi-2 "4603" s/n 544603016, rok produkcji 1976. Ten śmigłowiec to również Sz czyli dwuster. Pierwotnie służył w 24 SzEŚ w Dęblinie po czym trafił do 42EL na Bemowie. Tam namalowano mu na belce charakterystyczny biało-czerwony pas. W połowie lat 90 trafił do 47PŚSz w Nowym Mieście i po rozwiązaniu tej jednostki do 1OSzLu w Dęblinie. Tam służył do końca i został wycofany w ubiegłym roku. Co ciekawe ma nowe camo co wskazuje, że przeszedł remont... a w Dęblinie naprawdę większe wraki Mi-2 leżą... Oby go nie zniszczyli tak jak 4040
TS-11 "1224" s/n 3H-1124, rok produkcji 1975. Początkowo trafiła do 1PLM w Mińsku Mazowieckim gdzie służyła do 1988 roku. Potem przez rok latała w 28PLM w Rędzikowie. W 1990 przeszła remont główny w WZL 2 Bydgoszcz i po nim trafiła ponownie do Rędzikowa. Po rozwiązaniu pułku w 1999 trafiła do 58PLSz w Dęblinie, gdzie służyła aż do maja 2008 (między czasie zmieniono nazwę na 1OSzL).
Su-22M4 "7819" s/n 27819, rok produkcji 1985. Pierwszy użytkownik to 40PLMB ze Świdwina. Następnie przeszedł remont w 1998 w Bydgoszczy. Następnie trafiła do 8PLMB w Mirosławcu i potem od 2000 roku do końca w Powidzu zmieniając tylko eskadry tj. 7PLBR->6ELT->7ELT. Ostatni lot w lutym 2005 roku. Do wiosny tego roku stała wycofana w schronohangarze...
An-26 "1603" s/n 1603, rok produkcji 1973. Całe życie przelatał u nas w Krakowie w 13PLT potem 13ELTr. Wycofany we wrześniu ubiegłego roku, jeszcze w sierpniu były tym egzemplarzem szkolenia do defilady 15 sierpnia w Warszawie. Mam nawet zdjęcia jego low-passa jak się okazało było to pożegnalne zdjęcie w stanie lotnym. Do szkoły przywieźli go na przełomie listopada i grudnia ubiegłego roku... Łezka się w oku kręci  |
|